Nemzetközi és hazai kutatási-szakmai projektek, programok, munkák
Cím | Időtáv | Megbízó | Forrásháttér | Rövid szakmai ismertető | |
Az ausztriai Borostyánkő szerpentinvegetációja | 2010-2013 | TÁMOP 4.2.1. program (06524/825 TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0006) | A Borostyánkő (Kienberg) területének florisztikai és cönológiai feltárását végeztük, valamint a talajtani viszonyok és a vegetáció hiperakkumulációs mutatóinak felmérését. A szerpentinit-talajok talajképző kőzete a nagy magnézium-tartalmú, földköpeny eredetű, metamorf szerpentinit. E kőzet sajátos kémiai viszonyai okozzák a szerpentinit-talajok elem-összetételi jellegzetességeit. E talajokon edafikus (jelentős részben a talajadottságok, és nem a klíma által meghatározott) növénytársulások alakulnak ki, gyakran sok bennszülött fajjal. E talajok erőteljes stresszhatást okoznak, felgyorsítva a fajképződést. | ||
Országos iskolakerti felmérés | 2018 | Magyar Országgyűlés, Iskolakertekért Alapítvány | NMI (könyvkiadás) | A hazai iskola- és óvodakertek kérdőíves felmérését végeztük el. 1118 intézményből, tagintézményből kaptunk hírt gyerekek tevékeny bevonásával végzett iskolakerti oktatásról, ez az összes feladatellátási hely 8%-a. Felmértük a kertek főbb jellemzőit, célokat, problémákat. | |
Écs község környezetállapotának közösségi fejlesztése | 2018 | SZE | Écs község komplex környezetállapot-fejlesztésének programjában a Tanszék feladata az iskola bevonása és a fenntarthatóságra nevelés gyakorlati megvalósítási lehetőségeinek felmérése és részbeni megvalósítása volt e pilot-programban. | ||
School Garden goes Europe Erasmus+ stratégiai partnerség | 2020-2023 | PH Weingarten/Európai Bizottság | Európai Bizottság |
Európai iksolakerti szakértők és szervezetek hálózatosítása, tudásmegosztása, tartalomfejlesztés, képzők képzése. Honlap: https://www.bag-schulgarten.de/erasmus/project-school-garden-goes-europe |
|
Fenntarthatósági témahét kutatása | 2021 | Pontvelem nonprofit kft | Pontvelem nonprofit kft |
Diák- és pedagóguskérdőívek elemzése |
|
Győri Nemzedékek Kertje | 2020, 2022 | Győr m.j.v. | WHO Egészséges Városokért Program |
óvodakertek, iskolakertek, nyugdíjas klubok kerjeinek fejlesztése, közös programok szervezése, mentorálás |
|
Hagyományőrzés az iskolakertben | 2021 | SZE |
EFOP-3.4.3-16-2016-00016 " A.4. KÁRPÁT-MEDENCEI OKTATÁSI TÉR KIALAKÍTÁSA" ALPROJEKT |
Tananyagfejlesztés, fórum szervezése, jó gyakorlatok gyűjtése |
|
|
2024 | EU |
Interreg Magyarorszáh-Szlovákia Kisprojekt Alap |
Iskolakerti tanulmányút a Kisalföldön (3 napos), 5 webinárium, 4 kisfilm, kérdőíves felmérés |